*** *** *** utrwalanie *** *** ***

celem tego etapu jest utrwalenie właściwego ułożenia narządów mowy, tak aby dziecko zapamiętało to ułożenie i samo je kontrolowało

Utrwalanie głoski przeprowadzamy najpierw w izolacji. następnie w sylabach, wyrazach, wyrażeniach, zdaniach, tekstach i w swobodnych wypowiedziach.

etap III - wyrazy

Powtarzamy wyrazy z głoską [s] na początku, później w środku i na końcu.

[s] w nagłosie, czyli na początku wyrazu
samolot, sanie, salon, sen, sowa, sople, suma, skoki, stół, spodnie...
[s] w śródgłosie, czyli w środku wyrazu
pasek, pusto, postój, pismo, kasa, ciasto, kostka, klasa, basen.....
[s] w wygłosie, czyli na końcu wyrazu
pies, pas, lis, nos, włos, atlas, gaz(s), guz(s).....

etap IV - wyrażenia dwuwyrazowe

Zarówno rodzice jak i dzieci mają tu pole do popisu. Pokazujcie sobie nawzajem przedmioty, obrazki i nazywajcie je:

pusty słoik           smutny pies
         spodnie w paski           słodki sok
    niebieski samochód        listek sałaty
                  niski stolik        skakanka Sabiny

etap V - zdania

Jeśli dziecko dobrze radzi sobie z wymową ćwiczonej głoski, postarajcie się budować zdania, w których wykorzystacie zawierające ją wyrazy.

                 Stefan kupił w sklepie samolot.
        Stonoga ma sto nóg.
Staś boso stoi na piasku.
            Na stole stoi miska sałatki.
Pies znalazł niebieskie spodnie w paski